Metro je v Praze dle našeho názoru jeden z nejrychlejších způsobů, jak se dostat z jednoho bodu do bodu druhého. Denně se jím přepravuje až 1 milion lidí – v podstatě ho využívá skoro každý Pražan.
3 postavené trasy pražského metra
Pražské metro se skládá v současné době ze tří tras – ty mají celkem 61 stanic v celkové délce 60 kilometrů.
Trasa D
V současné době se také často mluví o čtvrté trase D. První úsek, který pujde do výstavby bude v rozsahu Náměstí míru až Depo Písnice. Délka tohoto úseku bude 10,6 km a bude obahovat hned 10 stanic (Náměstí Míru, Náměstí bratří Synků, Pankrác, Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice).
Možná si říkáte, proč právě přes tyto místa? Důvodů je hned několik! Pojďme si je zde uvést!
- V současné době je dopravní obslužnost Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice ne zrovna ideální
- Snížit automobilovou dopravu v oblasti a ulevit pozemním komunikacím
- Ulehčit přetížené lince metra C
- Zlepšit kvalitu životní prostředí v okolí
- Zajistit kapacitní alternativu k Nuselskému mostu
Kdy se začne se stavbou?
Každého Pražana jistě zajímá, kdy se konečně začne s výstavbou. Dle nám dostupných zdrojů stavby započnou v prvním pololetí roku 2017. Celá stavba bude rozdělena do 3 etap.
- 1. etapa Pankrác – Nové Dvory, délka 4,1 km, 5 stanic, zahájení výstavby 2017, zahájení provozu 2022;
- 2. etapa Nové Dvory – Depo Písnice včetně depa, délka 3,8 km, 3 stanice, zahájení výstavby 2017, zahájení provozu 2022;
- 3. etapa Pankrác – Náměstí Míru, délka 2,7 km, 2 stanice, zahájení výstavby dle investičních možností hl. m. Prahy;
Ve hře jsou i některé změny trasy, aby došlo k maximalizaci úspor a co nejrychlejšímu zkvalitnění dopravní obsluhy jižního města a přilehlých částí.
Ve hře je i trasa E
Plánovaná trasa E pražského metra je součástí rozvoje pražského metra a má za cíl rozšířit dopravní síť a zlepšit dostupnost veřejné dopravy v hlavním městě České republiky. Tato trasa je stále ve fázi plánování a příprav, takže konkrétní informace o trase, stanicích a časovém harmonogramu mohou být předmětem změn. Trasa E by měla spojit několik klíčových oblastí Prahy, včetně nových rezidenčních a komerčních zón, které se rychle rozvíjejí. Diskuse o trase E se točí kolem několika potenciálních směrů, ale nejčastěji se zmiňuje spojení mezi jižní částí Prahy a severním směrem, s možným prodloužením do okolních oblastí.
Vzhledem k tomu, že projekt je ve fázi plánování, detailní informace o přesné trase, počtu stanic a jejich umístění nejsou ještě plně stanoveny. Projekt bude vyžadovat rozsáhlé inženýrské a stavební práce, včetně výstavby nových tunelů a stanic, což bude mít značný dopad na městskou infrastrukturu a logistiku. Dalšími kroky v procesu realizace trasy E jsou detailní inženýrské studie, získávání potřebných povolení, veřejné konzultace a zajištění financování. Tyto procesy mohou trvat několik let, a proto je spuštění provozu na trase E očekáváno až v dlouhodobějším horizontu.
Pozor víme víc! Nedávno se k nám dostalo, že by plánovaná trasa E, měla být okružní! Takže je dost dobře možné, že by propojili všechny 3 stávající linky metra. O dalších novinkách Vás budeme co nejdříve informovat.