Trasa C vede ze severu na jih Prahy a na obou koncích se stačí postupně k východu. Její barva je na všech pláncích a mapách vždy červená. Na trase se nachází celkově 20 stanic a celková délka linky činí 22,41 km. Vlaková souprava jí ze stanice Háje do stanice Letňany projede za 36 minut. Je to nejstarší a zároveň nejvytíženější linka z celé sítě pražského metra. Ve špičce přepraví až 26 900 osob za hodinu. V úseku mezi stanicemi I.P. Pavlova a stanicí Vyšehrad je přepraveno až na 270 000 osob za den! V největší špičce je na trati přítomno až 42 vlakových souprav zároveň. Výstavba první části trasy C započala v roce 1966 a otevřena byla o 8 let později.
Stanice na trase C
Název stanice | Bezbariérový přístup | Přestup na linku |
Letňany | ANO | |
Prosek | ANO | |
Střížkov | ANO | |
Ládví | ANO | |
Kobylisy | ANO | |
Nádraží Holešovice | ANO | |
Vltavská | ANO | |
Florenc | ANO | B |
Hlavní nádraží | ANO | |
Muzeum | ANO | A |
I. P. Pavlova | ||
Vyšehrad | ANO | |
Pražského povstání | ||
Pankrác | ANO | |
Budějovická | ||
Kačerov | ||
Roztyly | ANO | |
Chodov | ANO | |
Opatov | ANO | |
Háje | ANO |
Jízdní řady linky C naleznete – ZDE
Rekonstrukce stanic
Jelikož stanice na lince C jsou vůbec nejstaršími stanicemi v celé síti pražského metra, tak již neodpovídají moderním požadavkům dnešní doby. Po povodních v roce 2002 došlo k definitivnímu rozhodnutí stanice zrekonstruovat.
Rekonstrukce jsou a byly prováděny co nejšetrněji, aby došlo k zachování původního stavu interiéru obohacenému o moderní prvky. Byla přidána například jiná výkonnější svítidla. Dochází k postupné obměně poničeného mramorového obložení stěn. Došlo také k budování bezbariérových přístupů do stanic a linka by se, až na 4 stanice, dala označit za bezbariérovou.
Nejdůležitější stanice na trase C
- Florenc – přestupní stanice na trasu B, leží u autobusového nádraží Florenc a obchodního centra Florentinum
- Hlavní nádraží – leží u hlavního železničního nádraží a Národního muzea
- Muzeum – přestupní stanice na trasu A, leží u Národního muzea a Václavského náměstí
- I.P. Pavlova – leží u Náměstí Míru a Riegrových sadů
- Vyšehrad – leží u Vyšehradu a Kongresového centra
Historie výstavby jednotlivých stanic
Úsek
|
Stanice
|
Počet
|
Datum otevření
|
Délka (km)
|
Zahájení výstavby
|
I.C
|
Florenc – Kačerov
|
9
|
9.5.1974
|
6,6
|
leden 1966
|
II.C
|
Kačerov – Háje
|
4
|
7.11.1980
|
5,3
|
1975
|
III.C
|
Florenc – Nádraží Holešovice
|
2
|
3.11.1984
|
2,2
|
podzim 1978
|
IV.C1
|
Nádraží Holešovice – Ládví
|
2
|
25.6.2004
|
4,0
|
září 2000
|
IV.C2
|
Ládví – Letňany
|
3
|
8.5.2008
|
4,6
|
06.2004
|