Vítáme Vás u dalšího z našich článků, který se bude týkat přesněji Tarifního pásma PID. Povíme si, o co se jedná, v čem je PID dobrá a co nového s sebou přináší. Nastíníme trochu i mapu tarifního pásma.
Tarifní pásma PID
Abychom byli přesní, jedná se o Pražskou integrovanou dopravu. Přináší s sebou moderní integrovaný dopravní systém hromadné dopravy osob. Snaží se uspokojit potřeby obyvatel a usnadnit tak i příjemné dopravení na místo určení. Povšimnout si můžete kupříkladu toho, že se začíná rozvíjet na území Prahy a ve Středočeském kraji. Samozřejmě že se snaží být konkurencí vůči individuální dopravě. V Praze jsou dle potřeb tarifu a jízdného tři pásma – P, 0, B. To jaké je na určitém místě tarifní zařazení, zjistíte na každé lince. Co se týče Středočeského kraje, tam jsou pásma označována od 1 výše.
Co PID vše zahrnuje?
Určitě Vás zajímá, jaké dopravní prostředky PID zahrnuje. Jistotou je, že zahrnuje asi nejpouživanější dopravní prostředek, a to metro. Dále je to autobusová doprava, lanovky, tramvaje a přívozy. Čeho se PID týká asi nejvíce, je kolejová doprava – tramvaje, metro a železnice. To vše spadá do pásma „P“. Do tohoto druhu dopravy jsou zahrnuty všechny železniční tratě, které vychází z Prahy. Co je určitě potěšující, je, že na části tratí je zavedena plná integrace. To znamená, že můžete využít přestupní jízdenku na jednotlivou jízdu, zatímco na jiných tratích platí pouze ty časové. Jestliže jste rozhodnuti cestovat Pražskou integrovanou dopravou, pořiďte si pro lepší orientaci raději její plánek. Různá spojení můžete samozřejmě najít na internetových stránkách IDOS.
Vysvětlení pásem P, 0, B
Jediné, co jsme si už zodpověděli, je právě tarifní pásmo P. Pro připomenutí se jedná zejména o metra, tramvaje, přívozy, lanové dráhy a železniční doprava. Pro pásmo pojmenované jako 0, je vlastně považováno za dojezdový úsek příměstských autobusových linek v širší oblasti Prahy. Pásmo B, je podobné jako pásmo 0, ale změna je v oblasti, která je spíše okrajová.